MAKLUMAN

Blog ini dibina pada 1/1/2010 dan diaktifkan pada 1/2/2010.

Sekian terima kasih.

05 Mac, 2010

PENGANUT HINDU GIAT SOKONG PAS…!!!

Islam dengan Hindu bagaikan langit dengan bumi. Penganut Islam dengan Penganut Hindu pula bagaikan air dengan minyak, sukar untuk bercampur dan kadang-kadang bagaikan minyak dengan api, mudah terbakar dek permusuhan.

Namun kini telah berubah segala-galanya khususnya di Malaysia. Orang India yang kebanyakannya beragama Hindu serta penganut-penganut agama lain seperti Buddha dan Kristian telah mula berjinak dengan PAS yang membawa obor suci iaitulah ajaran Islam sejak lebih 50 tahun yang lalu.

Dulu mereka takut dengan PAS yang dirasa dan dianggap ekstrem dan pelampau. Mereka takut kerana ditakutkan oleh Orang Islam sendiri iaitulah UMNO. Dikibas pula api ketakutannya itu oleh MIC dan MCA. Suntikan ketakutan oleh UMNO ke dalam tubuh mereka amat berkesan sehingga memakan masa lebih kurang 50 tahun lamanya. Kini kesan suntikan tersebut telah mula bertukar menjadi racun berbisa buat UMNO, MIC & MCA. Ianya bagaikan gula yang diperlukan pada awalnya untuk membekal tenaga kepada tubuh badan tetapi akhirnya bertukar menjadi penyusah hidup kerana penyakit kencing manis.

Memang UMNO sekarang bersama rakan sekutu terkuat mereka iaitu MIC & MCA sedang mengalami penyakit kencing manis yang mana kalau nak selamat salah satu dari anggota mereka mesti dipotong. Mereka tak boleh lagi bersama kerana UMNO, MIC & MCA masing-masing ada penyakit. Semasa saya sedang menulis blog ini, MCA mempertontonkan keparahan penyakitnya di mana Timbalan Presidennya meletak jawatan bersama dengan pimpinan yang lain sehingga cukuplah angka 21 orang yang meletak jawatan. MIC memang dah lama parah sehingga DS Najib terpaksa juga merasmikan penubuhan Parti Makkal Sakti Malaysia (MMSP) pada 10.10.2009 yang dipengerusikan oleh R.S. Thanenthiran sebagai presidennya. Aksi DS Najib tentunya mengguris hati DS Samy Velu dan anggota MIC tetapi apakan daya, DS Najib terpaksa mencari tongkat lain dari Orang India bagi menggantikan Tongkat sedia ada iaitu MIC. UMNO pula terus parah dengan pemimpinnya yang penuh bersalut dengan najis rasuah seperti yang dilapurkan oleh Pengerusi Lembaga Disiplinnya sendiri sehingga melebihi angka 800 kes.

Oleh kerana UMNO. MIC & MCA terlalu ban yak penyakit maka mereka tak layak menjadi doktor. Orang dah tak percaya kepada doktor yang banyak penyakit termasuk segala ubat-ubatan yang dicadangkan oleh doktor yang berpenyakit itu.

Justeru itu, masyarakat India dan Cina mula beralih kepada PAS. Jadi... mereka telah mula memahami akan perjuangan PAS. Saya cuba menerokai punca dan sebab kenapa mereka sokong PAS. Saya ada peluang untuk bertanya demikian atas dasar saya sebagai Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional PAS Pahang maka di bahu saya dipertanggungjawabkan kerja mendekati mereka ini. Maka saya ada ruang untuk bertanya sebab musabab kenapa mereka sokong PAS secara terus (direct). Saya tanya orang India dan saya juga tanya orang Cina. (Gambar kiri : TGHH mungkin rimas dengan layanan wanita India ini semasa merasmikan ekspo PAS Pahang pada malam 26.2.2010 tempohari tetapi itulah hakikat sebenar betapa sayangnya mereka dan betapa besarnya harapan mereka kepada PAS)

Nak tau apa jawapan mereka? Sebenarnya mereka sokong PAS bukan kerana mendengar ceramah daripada pimpinan PAS. Kalau mereka ada mendengarpun, mereka tak faham bahasa Melayu dengan baik. Apatah lagi bila pemimpin PAS menggunakan istilah-istilah arab seperti 'muzakarah, mubahalah, Daulah Islamiah, Siasah Syari'iyyah, muqabalah dan sebagainya.

Mereka hanya faham kebaikan PAS dan mereka tak lagi takut pada PAS kerana mereka melihat sendiri pentadbiran PAS di Kelantan dan sekejap (satu penggal di Terengganu). Mereka melihat bagaimana TGNA dan TGHH melayani mereka dengan penuh adil dan kasih sayang. Hak mereka sebagai seorang manusia dan rakyat, diberikan atas nama Keadilan Islam. Dengan sebab itulah mereka terus giat memberi sokongan kepada PAS sehingga tertubuhnya Kelab Penyokong PAS dan kini Dewan Himpunan Penyokong PAS manakala kaum India dan Tionghua dari parti DAP & PKR terus nekad bersama PAS dalam Pakatan Rakyat. (Gambar kanan : Saya dan isteri sempat bergambar dengan wanita India dari DHPP sementara menunggu ketibaan TGHH pada malam perasmian ekspo PAS Pahang)

Oleh yang demikian, PAS harus bertekad berusaha mempastikan kemenangan bersama Pakatan Rakyat dalam PRU 13 nanti bersama rakannya PKR dan DAP. Bila PAS dah berkuasa, tambahkan lagi keyakinan Orang India dan Cina dengan mempamirkan keindahan dan kebaikan Kerajaan PAS atas nama Islam. Saya teringat apa yang dikatakan oleh Fathi Yakan ‘Manusia lebih mudah terkesan atau faham dengan perbuatan dan perlaksanaan daripada ucapan dan kata-kata’. Wallahu'alam



1 ulasan:

pencatat berkata...

harapan mereka pada pembelaan, keadilan, ketelusan, kesamaan hak... inilah yang mesti bukan shj diwar-warkan oleh Pas, tetapi ditunjukkan dengan tindakan yg lurus dan ikhlas.

5/3/10 10:51 PTG

Catat Ulasan