MAKLUMAN

Blog ini dibina pada 1/1/2010 dan diaktifkan pada 1/2/2010.

Sekian terima kasih.

23 Februari, 2010

Bila Orang Yang Dikasihi Menemui Kekasihnya

Teringat saya kepada suasana ketika Allahyarham Dato' Fadhil Nor meninggal dunia lebih kurang 10 tahun yang lalu.

PAS Kawasan Jerantut telah kehilangan seorang petugas yang amat dedikasi, bekerja tidak mengira penat dan lelah bahkan serba boleh. Apabila mendapat berita beliau di hospital, saya terus bergegas dari Kuala Lumpur terus ke Hospital Jerantut. Sampai saja di perkarangan Hospital Jerantut pada 18.2.2010, saya menerima sms menyatakan Sdr. Yazib Sulong, Setiausaha Kerja PAS Jerantut telah kembali ke pangkuan ilahi.

Sukar hendak menceritakan perasaan saya ketika itu. Akhirnya saya tewas juga sehingga mengalirkan air mata, meskipun saya seorang lelaki yang sepatutnya mesti gagah menahan air mata dari mengalir keluar.

Suasana sayu di perkarangan Hospital Jerantut dengan jumlah pengunjung yang ramai sehingga seorang jururawat menyatakan pada saya, jumlah mereka yang menziarahi allahyarham boleh dianggap amat luar biasa bagi mereka, yang sekian lama bertugas di hospital.

Keesokan harinya jenazah allahyarham hendak dikebumikan. Sekali lagi saya menyaksikan betapa ramainya kenalan beliau termasuk Cina dan India yang datang menziarahi allahyarham buat kali terakhir.

Saya teringat apabila lautan manusia mengiringi jenazah allahyarham Dato’ Fadhil Nor tempohari. Semuga Allah swt mengakhiri hidup kita semua dengan kemulian, keampunan dan rahmatNya.

0 ulasan:

Catat Ulasan