MAKLUMAN

Blog ini dibina pada 1/1/2010 dan diaktifkan pada 1/2/2010.

Sekian terima kasih.

27 Mei, 2010

BAHAGIAN 2 : PEMIKIRAN SALURAN 1 SEORANG BEKAS KETUA PENGARAH

Sambunga dari PEMIKIRAN SALURAN 1 SEORANG BEKAS KETUA PENGARAH, menjawab beberapa persoalan yang dibangkitkan dalam tulisannya>

2. Bolehkah cerdik pandai Melayu kita luangkan sedikit masa untuk bincangkan isu sokongan PAS kepada DAP dalam menghadapi pilihanraya akan datang ?

Jawapan :

Insya allah andai benar itu kehendak penghantar SMS yang mendapat perhatian penulis maka saya bersedia untuk berdiskus dengan penulis yang merupakan bekas Ketua Pengarah, bagi mewakili penghantar SMS itu. Walau pun saya bukan hebat dan bukan seorang tokoh PAS namun untuk berdepan dengan orang yang mempunyai Pemikiran Saluran 1, cukuplah berdiskus dengan saya. Tetapi ingat !!! saya hanya bukan tokoh PAS sahaja tetapi saya bukan seorang yang mempunyai Pemikiran Saluran 1.

3. Masa depan Orang Melayu di Sarawak berada di hujung tanduk. Bila-bila masa mereka dapat ditenggelamkan oleh kaum Cina dan Iban Sarawak.

Jawapan :

Kalau benar dakwaan di atas, ternyatalah bahawa kerana Kerajaan pimpinan UMNO/BN lah maka jadinya begitu. PAS dan DAP tak pernah perintah Sarawak. Dan saya mengajak rakyat Sarawak supaya buatlah keputusan yang nekad dan muktamad untuk berubah dengan mengundi PAS, PKR dan DAP dalam pilihanraya akan datang agar Kerajaan Pakatan Rakyat dapat meletak kembali orang Melayu Sarawak atas bumi nyata bukan lagi atas hujung tanduk.

4. ....... tetapi masa biasa DAP dok susun strategi hapuskan hak-hak Melayu.

Jawapan :

Apakah dakwaan itu benar atau sebaliknya, saya tak pasti tetapi kalau dilihat kepada jawapan saya terhadap persoalan pertama maka ternyata P. Pinang yang ditadbir oleh DAP sekarang ini sedang menjaga hak-hak orang Melayu termasuk meneliti semula kedudukan tanah-tanah wakaf yang dikatakan banyak disalahurus dan berlaku penyelewengan oleh Kerajaan UMNO/BN dulu. Lagi satu, kalau benar DAP sedang susun nak hapus hak-hak orang Melayu maka sebenarnya DAP terpaksa menghabiskan masa yang banyak untuk mencari mana satukah hak orang Melayu yang hendak dihapuskan kerana telah banyak hak orang Melayu telah dihapuskan sendiri oleh UMNO yang didakwa pejuang Melayu.

Apakah DAP yang menghapuskan keistiumewaan raja-raja Melayu? Apakah DAP yang serahkan tanah Singapura kepada orang-orang Cina? Apakah DAP yang mengurangkan tanah rizab Melayu atau UMNO/BN? Sila baca di sini   Apakah DAP yang tidak memberi biasiswa kepada pelajar Melayu, sebaliknya ditukar kepada pinjaman sehingga pelajar terpaksa berhutang semasa belajar lagi? Apakah DAP yang serahkan 2 kawasan bertelaga minyak kepada Brunei yang dianggarkan mempunyai nilai RM320 bilion dan yang tebaru penyerahan Tanah Melayu milik KTMB secara resmi kepada Singapura? Apakah DAP yang menukar cuti Hari Jumaat kepada Ahad di Johor? Dan banyak lagi hak-hak Melayu yang dihapuskan oleh UMNO sendiri.

bersambung ..

0 ulasan:

Catat Ulasan