MAKLUMAN

Blog ini dibina pada 1/1/2010 dan diaktifkan pada 1/2/2010.

Sekian terima kasih.

11 Mei, 2010

BERITA BARU : RAKYAT BOLEH TERUS JUMPA NAJIB JIKA ADA MASALAH..!!!??

Berdasarkan perkhabaran, ternyata Saiful telah berjumpa Dato’ Seri Najib. Sebelum ini beliau jumpa Najib kerana nak mohon biasiswa. Lepas tu ‘ubah sebab’ kepada jumpa Najib kerana nak buat aduan. Aduannya ialah, Dato’ Seri Anwar meliwat beliau. Cara liwatnya pula, kadang-kadang ‘sukarela’ dan kadang-kadang ‘dipaksa’.

Apa yang menarik ialah layanan istimewa Najib pada rakyatnya yang bernama Saiful. Layanannya itu sesuai dengan ‘Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan’. Selepas Saiful mengadu, ACP Rodwan Yusof terus telefon Saiful. Jalan ceritanya menarik tetapi orang boleh ‘baca’ bahawa ini adalah satu perancangan.

Kalau itulah cara Najib layan rakyat maka saya mengesyorkan agar mana-mana rakyat yang ada masalah, terus jumpa Najib. Ceritalah apa masalahnya. Insya Allah Najib akan selesaikan secepat mungkin.

Kalau rakyat ada masalah tanah, Najib akan beri No. HP pengadu kepada Menteri Besarnya supaya Menteri Besarnya boleh terus buat panggilan kepada pengadu.

Kalau masalah biasiswa atau pinjaman untuk menyambung pelajaran, Najib akan terus bagi No. HP pengadu kepada Pengerusi atau pengarah yang berkaitan dengan PTPTN supaya pihak PTPTN menghubungi pengadu.

Seandainya ada rakyat yang membuat aduan tetapi Najib tidak melayan aduan itu sebagaimana beliau melayan Saiful maka sahlah kes Saiful vs Anwar ni ada udang disebalik batu.

Kebiasaannya kalau ada apa-apa aduan pun kepada mana-mana ‘orang besar’, habis tinggi ‘orang besar’ akan bagi memo. Tak la sampai bagi nombor HP pengadu kepada ‘orang kecil’ di bawah.

Biasanya ‘orang besar akan bagi No. HP kepada pengadu supaya hubungi atau jumpa ‘orang kecil’ yang boleh menyelesaikan masalah pengadu. Tak La samapai ‘orang kecil’ kena telefon pengadu.

Ohhh..., hebat sungguh lakunan tetapi lakunannya dapat dihidu oleh orang lain.

0 ulasan:

Catat Ulasan